
Dzieci rodzą się artystami i tylko niektóre pozostają nimi po ukończeniu szkoły. Do tego przekonuje Ken Robinson, ekspert od zarządzania i rozwoju innowacyjności. Wystąpienie, jakie mam okazję tutaj zaprezentować, pochodzi z konferencji TED 2006. Otrzymał 18 minut, by podzielić się swoimi przemyśleniami na temat rozwoju i systemu edukacji. Warto obejrzeć.
Istnieje taka powiastka filozoficzna. Jeśli drzewo przewróci się w lesie i nikt tego nie usłyszy, to czy rzeczywiście się ono przewróciło?
Jeśli mężczyzna jest w lesie i coś krzyczy, a w okolicy nie ma żadnej kobiety, to czy on nadal nie ma racji?
Tags
One thought on “Rozwijajmy naszą kreatywność tak samo, jak intelekt”
Dodaj komentarz
You must be logged in to post a comment.
Jest dokładnie tak, jak twierdzi pan Robinson. Nie ma najmniejszej różnicy w możliwościach rodzącego się człowieka. To, czy urodził się w bogatej czy biednej rodzinie, w wolnym czy totalitarnym państwie nie ma znaczenia. Dopiero później wpaja się dzieciom pewne przekonania, które najczęściej ograniczają ich możliwości. A raczej ich myślenie na temat własnego potencjału.