Patrzenie w przyszłość. Właśnie ta umiejętność pozwoliła zbudować Billowi Gatesowi jego firmę. Twierdził, że pod koniec XX komputer będzie w każdym domu. Stworzył oprogramowanie do użytku domowego, podczas, gdy korporacje nie widziały takiego zapotrzebowania.

Podczas przejazdu granicznego celnik poprosił Billa o coś do oclenia. Ten pokazał mu stos dyskietek i rzekł: „To co widzisz, warte jest co najmniej 50 mld dolarów”. Celnik postukał się w głowę i przepuścił kierowcę. Jak pewnie sie domyślasz, na dyskietkach był Windows 3.5. Bill Gates stworzył wizję szybkich domowych komputerów i wiedział, że do tego świat zmierza.

Zastanów się, jak Twoja firma będzie wyglądać za rok? Czego świat będzie potrzebował za pięć lat? Co mogę nowoczesnego zaoferować, czego konkurencja nie ma? Co unikalnego mogę zapropnować dzisiaj i przygotować się do tej przyszłości? A przede wszystkim, jak zacząć kreować przyszłość, bo już dzisiaj powinieneś się dostosować do światowych trenedów. Jakie klienci będą mieli problemy w przyszłości i jak je rozwiązać? Na serię takich pytań trzeba sobie odpowiedzieć. Jeśli nasze odpowiedzi sprawdzą się, to wyprzedzimy konkurencję o mile.

Do czego zmierzasz? Czego pragniesz od życia? Co chcesz osiągnąć? Gdzie będziesz znajdował się za rok na ścieżce Swojego życia? Aby osiągnąć swój cel, jakie etapy postanowisz przejść?

Gandhi widział wolne Indie. Pragnął pokoju między ludźmi, szacunku i tolerancji. Patrzył w przyszłość i kształtował ją taką, jakiej oczekiwał. Wszelkie działanie rozpoczyna się od celu, wizji, czyli efektu końcowego. Kiedy go znasz, możesz zaplanować drogę do niego.

Przewiduj przyszłość i dostosowuj sie do aktualnych trendów. Tak zachowywali się najwięksi przywódcy tego świata.

Tags