Skip to content

18 sierpnia 2017

Jak wybrać koszulkę termoaktywną na siłownię

scott-webb-22496

Właściwy strój treningowy nie tylko sprawia, że wyglądasz dobrze, ale również służy ważnemu celowi. Jeżeli zastanawiasz się jakie koszulki termoaktywne najlepiej nadają się do siłowni, to ten artykuł jest dla Ciebie. Koszulki termoaktywne muszą działać na wielu obszarach. Dobry strój treningowy pozwala na komfort, nie ogranicza ruchu i zapewnia wsparcie we wszystkich właściwych obszarach.

  1. Koszulki termoaktywne na siłownię powinny być elastyczne. Materiał, który się rozciąga, daje lepszą możliwość ruchu, niż noszona na co dzień odzież. Elastyczna odzież nie rozerwie się w trakcie wykonywania ćwiczeń i nie będzie niekomfortowo uciskać naprężanych mięśni.
  2. Brak guzików i suwaków – koszulka polo lub inna, posiadająca różnego rodzaju zapięcia może okazać się problematyczna w trakcie niektórych ćwiczeń, podczas których leżymy na ławeczce lub karimacie do ćwiczeń, a guziki mogą wpijać się w ciało. Sportowa odzież termoaktywna nie posiada tego typu zapięć.
  3. Dopasowana odzież sportowaZbyć ciasne oraz zbyt luźne ubranie to więcej niż brak komfortu. Zbyt ciasna odzież na siłownię, może się podrzeć podczas wykonywania ćwiczeń, a specjalistyczna odzież termoaktywna, która jest luźna i nie opina ciała, po prostu nie działa prawidłowo. Cała idea za termoaktywną odzieżą opiera się na tym, że działa ona jak druga skóra, która odprowadza pot. Pot nie jest w stanie wsiąkać w nylon i inne sztuczne tkaniny i „wycieka” na zewnątrz koszulki, gdzie bardzo łatwo paruje.
  4. Bawełna vs. koszulki termoaktywne – bawełniane koszulki wchłaniają 14 x więcej potu niż odzież sportowa. Zgodnie z działaniem fizyki, jeżeli twój T-shirt jest już bardzo mokry, to nie wchłonie nowego potu, a więc twoje ciało będzie miało trudniej, by ten pot „wyrzucić” z organizmu. Ludzkie ciało chłodzi się poprzez pocenie, bo to woda w naszym organizmie najlepiej przejmuje temperaturę. Jeżeli ćwiczysz w przepoconym T-shircie, gorąca woda pozostaje dłużej w tobie i zamiast przekazać temperaturę na zewnątrz, przekazuje ją mięśniom, organom itd. W efekcie szybciej się zmęczysz, a nawet poczujesz słabo. W dodatku będziesz ćwiczyć w brzydko pachnącej przemoczonej koszulce.

Skomentuj wpis

Kanał RSS komentarzy